Kwaliteit en klachten
Registratie als trainingsinsituut
Als trainingsinstituut in het vakgebied psychologie en spiritualiteit dragen wij zorg voor de kwaliteit van onze trainingen.
Als insituut zijn wij geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Het CRKBO is een onafhankelijke organisatie die door middel van een uitgebreide audit beoordeelt of een opleidingsinstituut voldoet aan de kwaliteitsbepalingen van het CRKBO. Zij stellen eisen op e volgende gebieden: zorgvuldigheid, rechtszekerheid, kenbaarheid, redelijkheid en betrouwbaarheid. Een CRKBO-registratie biedt een opleidingsinstituut de mogelijkheid om opleidingen BTW-vrij aan te bieden.
Registratie trainers
De trainers van Larijs Trainingen zijn lid van het NIP Nederlands Instituut van Psychologen (www.psynip.nl). Zij voldoen aan de opleidings- en nascholingseisen die door deze beroepsvereniging wordt gesteld.
Beroepscode
Als trainingsinstituut in het vakgebied psychologie en spiritualiteit dragen wij zorg voor de kwaliteit van onze trainingen en een gezonde relatie tussen de trainer en de deelnemer. Wij zijn geregistreerd bij een beroepsvereniging binnen ons vakgebied en wij zijn gehouden aan de beroepscode en klachtenprocedure van deze vereniging. Een beroepscode en klachtenprocedure is belangrijk, niet alleen voor de deelnemer, maar ook voor de trainer. Beide betrokkenen moeten behoed worden voor willekeurig gedrag, waar schade uit zou kunnen voortkomen.
Klachtenprocedure
Als een deelnemer kritische opmerkingen of een klacht heeft over de gang van zaken binnen ons instituut of één van haar trainers, bespreekt hij/zij dat met de trainers van Larijs Trainingen om zo tot een gezamenlijke oplossing te komen. Klachten kunnen tot twee maanden na het beëindigen van de training of individueel traject worden ingediend. De klacht zal binnen 3 werkdagen van een reactie worden voorzien en binnen 4 weken worden behandeld. Als dit overleg niet leidt tot tevredenheid kan de deelnemer een officiële klacht indienen bij het NIP. De klacht wordt binnen vier weken behandeld en wanneer deze termijn niet wordt gehaald krijgt de indiener daarvan bericht met uitleg van de reden van vertraging en het verwachtte tijdstip van afhandeling. De vertrouwelijkheid van de klacht wordt gegarandeerd. Het advies van het NIP wordt door Larijs Trainingen als bindend beschouwd. Daaruit voortvloeiende consequenties worden door het instituut binnen vier weken afgehandeld. De klacht en de verslaglegging daarvan worden bij ons in het dossier twee jaar bewaard.
Als trainingsinstituut in het vakgebied psychologie en spiritualiteit dragen wij zorg voor de kwaliteit van onze trainingen.
Als insituut zijn wij geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Het CRKBO is een onafhankelijke organisatie die door middel van een uitgebreide audit beoordeelt of een opleidingsinstituut voldoet aan de kwaliteitsbepalingen van het CRKBO. Zij stellen eisen op e volgende gebieden: zorgvuldigheid, rechtszekerheid, kenbaarheid, redelijkheid en betrouwbaarheid. Een CRKBO-registratie biedt een opleidingsinstituut de mogelijkheid om opleidingen BTW-vrij aan te bieden.
Registratie trainers
De trainers van Larijs Trainingen zijn lid van het NIP Nederlands Instituut van Psychologen (www.psynip.nl). Zij voldoen aan de opleidings- en nascholingseisen die door deze beroepsvereniging wordt gesteld.
Beroepscode
Als trainingsinstituut in het vakgebied psychologie en spiritualiteit dragen wij zorg voor de kwaliteit van onze trainingen en een gezonde relatie tussen de trainer en de deelnemer. Wij zijn geregistreerd bij een beroepsvereniging binnen ons vakgebied en wij zijn gehouden aan de beroepscode en klachtenprocedure van deze vereniging. Een beroepscode en klachtenprocedure is belangrijk, niet alleen voor de deelnemer, maar ook voor de trainer. Beide betrokkenen moeten behoed worden voor willekeurig gedrag, waar schade uit zou kunnen voortkomen.
Klachtenprocedure
Als een deelnemer kritische opmerkingen of een klacht heeft over de gang van zaken binnen ons instituut of één van haar trainers, bespreekt hij/zij dat met de trainers van Larijs Trainingen om zo tot een gezamenlijke oplossing te komen. Klachten kunnen tot twee maanden na het beëindigen van de training of individueel traject worden ingediend. De klacht zal binnen 3 werkdagen van een reactie worden voorzien en binnen 4 weken worden behandeld. Als dit overleg niet leidt tot tevredenheid kan de deelnemer een officiële klacht indienen bij het NIP. De klacht wordt binnen vier weken behandeld en wanneer deze termijn niet wordt gehaald krijgt de indiener daarvan bericht met uitleg van de reden van vertraging en het verwachtte tijdstip van afhandeling. De vertrouwelijkheid van de klacht wordt gegarandeerd. Het advies van het NIP wordt door Larijs Trainingen als bindend beschouwd. Daaruit voortvloeiende consequenties worden door het instituut binnen vier weken afgehandeld. De klacht en de verslaglegging daarvan worden bij ons in het dossier twee jaar bewaard.